Cześć
Nazywam się Mariusz Siek:
- Optymista na co dzień
- Uśmiechnięty nawet gdy pada deszcz
- Pozytywnie nastawiony do życia i otaczającego świata
- Zawsze chętny do pomocy i otwarty na innych ludzi.
Dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem w zarządzaniu usługami IT, według najlepszych praktyk ITIL. Pomagam organizacjom IT efektywniej i sprawniej zarządzać usługami świadczonymi dla biznesu. Moje obszary ekspertyzy to:
- tworzenie katalogu usług
- definiowanie i uzgadnianie SLA
- projektowanie, wdrażanie i optymalizacja procesów zarządzania incydentami, problemami, zmianami i poziomem usług
- weryfikacja pod względem merytorycznym umów z dostawcami IT
Witam Cię na moim osobistym blogu, na którym umieszczam treści bliskie mojemu sercu oraz umysłowi. Chcę w ten sposób dać coś od siebie innym. Zainteresować czymś, zachęcić do czegoś, pokazać mój punkt widzenia i moje postrzeganie obecnego świata.
Moje wpisy będę umieszczał 2-3 razy w tygodniu. Jeden będzie dotyczył tematyki zawodowej, związanej z zarządzaniem usługami IT a pozostałe spraw bieżących, którymi żyję, takich jak recenzja przeczytanej książki czy wysłuchana płyta.
Moje najciekawsze wpisy
- Po co mi przyjaciele na Facebooku i kontakty na LinkedIn
- Jak mierzyć parametry SLA – część 1
- Hitler, enigma i komputery
Moja biografia
Swoją karierę zawodową w branży informatycznej, zaczynałem w 1999 jako Webmaster w Sun Microsystems (obecnie Oracle). Następnie od 2001 roku byłem administratorem systemów informatycznych (MS Windows, MS Exchange) w grupie Softbank (dzisiaj Asseco) uzyskując certyfikację MCSE. MCSA i MCDBA.
W 2004 roku zostałem zaangażowany do projektu CEPiK wykonywanego dla MSWiA, gdzie uczestniczyłem w utrzymaniu operacyjnym systemu w trybie 24/7/365 i kierowałem zespołem administratorów. W ramach tego samego projektu od 2007 roku rozpocząłem swoją przygodę z najlepszymi praktykami ITIL. Byłem odpowiedzialny za definiowanie, uzgadnianie katalogu usług i SLA oraz monitorowanie i raportowanie poziomu usług. W tym czasie zdobywałem wiedzę i doświadczenie, które zaowocowały certyfikacją ITIL Expert w 2010 roku.
Od tego czasu wykorzystuję wiedzę i doświadczenie w zarządzaniu usługami IT według ITIL w wielu projektach wdrażając i utrzymując takie procesy jak zarządzanie incydentami i problemami, zarządzanie zmianą i konfiguracją oraz zarządzanie poziomem usług. Posiadam również wiedzę i doświadczenie w zarządzaniu projektami według metodyk PRINCE2 i Agile PM.
Uczestniczyłem w projektach realizowanych dla:
- MSWiA – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (CEPiK)
- Straż Graniczna – Odprawa SG
- GITD – Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD)
- KZK GOP – Śląska Karta Usług Publicznych (ŚKUP)
- Aviva – Moja Aviva, ING Travel
- BZWBK-Aviva – Locum Comfort
Wolny czas spędzam z rodziną i znajomymi. Lubię słuchać różnorodnej muzyki, która jest dobra i wpada w ucho. Dla sprawności fizycznej ćwiczę na orbitreku, jeżdżę na rowerze a w okresie letnim koszę trawę na działce :-).
Jeżeli chcesz mnie lepiej poznać zawodowo, zapraszam do odwiedzenia mojego profilu na LinkedIn a jeżeli prywatnie to na profil na Facebooku, Twitterze, Pintereście, Instagramie.
Informacje kontaktowe
Możesz skontaktować się ze mną za pośrednictwem:
- poczty e-mail pisząc na adres ms@mariuszsiek.pl
Jeżeli zainteresował Cię swoja osobą albo wpisami, które umieściłem podziel się tą wiedzą z innymi osobami.
Pozdrawiam serdecznie